fredag, januar 05, 2007

Godt Nyttår!
Nå er hverdagen i gang igjen og skole og lesing står igjen på timeplanen... Jeg må si det har vært en veldig bra juleferie for min del. Jeg var først hjemme i Sandnes og feiret jul sammen med familien. I år var året da alle mine søsken feirer jul sammen med sine kjære og deres familier, så da var det meg, mor og far som var hjemme på selve julaften. Vi klarte oss bra og det ble en veldig bra julekveld selv om vi ikke var så mange. Vi fikk gaver som vi kunne leke oss med utover kvelden. Jeg fikk radiostyrt bil av min bror og fruen og far fikk luftgevær av mor! Jeg fikk også mange andre flotte gaver som jeg satte veldig stor pris på :) 2. Juledag var hele slekten på far sin side samlet. Det var kjekt å treffe søskenbarn og onkler og tanter igjen. Ellers var familien min samlet på torsdagen i romjulen, bortsett fra Fredrik og Lindis, slik at vi fikk vært litt sammen selv om de har giftet seg og fått unger:) Lille julaften var det forresten også samling i Gand kirken for gamle kjente som tidligere har gått på ungdomsmenigheten der. Det var veldig kjekt å få treffe igjen så mange folk. Bra tradisjon å holde en ungdomsgudstjeneste lille julaften. Det har ellers vært dårlig tid til å treffe venner i julen, men jeg fikk iallefall en omgang bowling med Johan. Det ble en lett seier, Johan!

På fredag 29. desember reiste jeg opp til Ålesund for å treffe Helga og familien. Må innrømme at jeg var litt spent, men det gikk veldig bra. Synes jeg iallefall. Håper de synes det samme. Det var iallefall en veldig koselig familie og kjekt å være på besøk.

Nå er jeg tilbake i Bergen og sitter i leiligheten og skriver. I dag har jeg lest, skrevet oppgave, spist middag og sett film og lest litt til. Da fant jeg ut at jeg ikke klarte å være inne lenger og måtte komme meg ut en tur. Det ble til en gåtur oppover mot fjellveien, bortover til et gammelt vannverk, oppover dalen inn til stien mellom Sandviksfjellet og Fløyen, bort til Fløyen og ned igjen. Følte meg ganske ensom og forlatt i bekmørket oppover stiene fra Vannverket, men det var ganske godt å komme seg ut og få luftet vettet litt. Tok også med meg kameraet for anledningen og tenkte jeg skulle legge ut noen av dem her. Geirmund har reist vekk for helgen og Espen og Møyfrid har ikke kommet tilbake etter ferien, så det er ganske rolig i leiligheten. Tror alt jeg har sagt i dag er "hei" til kassedamen på Safari. Jeg må nok komme meg ut og treffe folk i morgen.


















9 kommentarer:

Sverre sa...

Hei hei!
Takker for tilbudet :) Du ska ikkje se vekk ifra at eg plutselig stikke innom. Ellers så e d bare te å komma innom her og!

Møyfrid sa...

huffa.. ensomme du..

kjæme i mårå kveld æg, sjøl om æg he allermestkjempelyst å ver heima møje lenger. menmen.. ryktene seie at d går visst ikkje..

snakkis

Anonym sa...

Godt nytt år Sverre.....!!! Vårsemestret kommer til å bli gulle godt! Men det er litt trist at du har valgt å bo på feil side av byen...! Det er jo på Danmarksplass det skjer! MEN, vi treffes da fordi! Oss tållåst

Anonym sa...

Interresante bilder du hadde tatt! :D Lurer veldig på hva bilde nr. 3 er for noe..??

Sverre sa...

Hehe, det e det samma motivet som på de andre, men med en aen vinkel :)

ane marie sa...

Hehe, skjønner ikke helt hva de andre er heller jeg... Vann?

Sverre sa...

Det e ikkje så lett nei...
Det e rennende vann ja, med ei lyktestolpe bak :)

Klara Jensen sa...

Om ikkje anna så får vertfall ensomheten deg te å bli kunstnerisk! Syns bildene va dritkule. :)

Sverre sa...

Takk! Aldri så galt at det ikkje e godt for noge :)