fredag, desember 15, 2006

Juleferien nærmer seg sterkt!
I det siste har det begynt å komme en del klager på dårlig oppdatering på bloggen. Jeg liker å skylde på at jeg ikke har hatt kameraet mitt på lenge... Det er inne på reparasjon etter en skade på klatreturen tidligere i høst. Men nå har jeg fått meg ny mobil med kamera på, så jeg tenkte jeg kunne legge ut noen av disse bildene. Siden jeg nå er så godt i gang blir det en liten oppdatering først.

I kveld skal jeg på julebord med SiB Idrett, der vi blir servert blant annet pinnekjøtt!! Gleder meg! Vi hadde en forresten en diskusjon på torsdagsmiddagen hos Silje i går, der Steinar påstod at han ikke ville spise pinnekjøtt før julaften. Vet ikke helt hva som ble resultatet, men jeg mener iallefall at det er bedre å få to middager med pinnekjøtt enn én! Jeg er forresten veldig fornøyd med at jeg har blitt sluppet inn i varmen på torsdagsmiddagene! Takk til Helga og ikke minst Silje :) I går var det juleavslutning med meget god kalkun på menyen.

I morgen reiser jeg hjem på juleferie til Sandnes, men før den tid har jeg et julegavekjøp som må gjøres (ikke lett), skrive litt mer på oppgaven jeg skulle ha skrevet på nå..., gå på julebord, vaske leiligheten og forhåpentligvis overrekke den nyinnkjøpte julegaven.

På søndag skal jeg, mor og far og Marianne med familie inn til Irenes familie (mine to søstre) og hogge juletre. Det har de siste årene blitt en god førjulstradisjon, der det, tro det eller ei, ofte har vært snø ved denne anledningen. Jeg og Irene, og Fredrik når han har vært hjemme, pleier å henge bak bilen/lastebilen ned igjen etter julehogsten sittende på noen avkappede greiner når det er snø. Det er en kald og humpete, men spennende og anbefalt opplevelse.


Da var det tid for noen mobilbilder:

Utsikten fra rommet mitt i Stølegaten 19:


Mine 3 tilstedeværende samboere (sorry Tore):
Fra venstre: Espen, Møyfrid og Geirmund


Tirsdagsmiddagen min, stekte komler med bacon:


Og sist, men ikke minst, Helga som baker pepperkaker:

Mer om dette kan du lese her

12 kommentarer:

Klara Jensen sa...

Forstår godt da e veeeeeldig vanskelig å finna ut ka du ska kjøpa te meg, antar da e meg du indirekte sikte te. Men bare spør Helga så får du sikkert nåken goe forslag! Evt viss du har tenkt på ein liten ting te sistnemnte foreslår eg et eller aent gratis, f.eks oppbevaringshjelp for pålegg (tar patent på da uttrykket her og no). Gleden ho uttrykte ved å få leverposteilokk og brunostlokk tilseie at terskelen for å lykkas e veldi lav! Good luck!

Klara Jensen sa...

Må forresten òg tilføya at eg trur da sikkert e ein eller aen paragraf eg kan ta deg på angåande da der med å sitta bakpå lasteplanet. Komme te å bruka da mot deg framøve, ergo ligg lavt.

Sverre sa...

Hehe, takker for gode tips Klara! Ska prøva å ligga lavt, men eg lige meg som sagt bedre i høyden ;)

Anonym sa...

Hehe...gå å spis det pinnekjøttet ditt du Sverre...! Men mitt smaker BEDRE enn ditt på julaften! I'll bet!

=)

God jul!

Espen og Nina sa...

For d fyssta; konne du ikkje lagt ut et finare bilde?

Og for det andra; At du takke ja t to fantastiske middagar e jo i utgangspunktet greit, men ikkje når det gjelde pinnakjøtt. Pinnakjøtt e og forblir ein julamiddag!!!

Du rakk forresten ikkje å overrekka gaven, så du kan komma inn t Hommersåk i mårå, då e eg her heile dagen!

Sverre sa...

1. Beklage, men d var bare d bildet eg hadde av deg på mobilen min.

2. Julebord pleie som regel å innebære julemat, så ja, pinnekjøtt e julemiddag!

3. Glemte å ta turen ut te Hommersåk med gaven i dag, men siden du sannsynligvis må te Sandnes for å kjøpa gave te meg, så må du bare komma innom i mårå:)

Fru Skurk sa...

Hva er det med deg og kusina mi? Hvis dere er kjærester vil jeg gjerne vite det.

Møyfrid sa...

Bare så d e sagt: Adresså e Torollsveien, å d e alltid plass te fleire pakkesanga onna julatreet! Så viss dokke ikkje klare levera presangane te kverandre, æ d bare å komma her m di!

Sverre sa...

God jul folkens!
Sorry Møyfrid, men d blei visst ingen tur te Torollsveien med presanger heller. Håpe du fikk mange fine presanger alligavel:)
Fru Skurk: Siden du så gjerne vil vite d, så e eg så heldige at eg får kalla meg kjæresten te kusinå di.

Catti sa...

HAR DU FRIDD ELLER????????
eg tenkte eg sko spre rykte i mangel på oppdateringer på bloggen din. Når du ikkje komme me nyheter så får eg filen meg laga di sjøl

Sverre sa...

Heihei, rolig nå!
D nærme seg kanskje tid for oppdateringer, men noge frieri ska du venta lenge på!

Anonym sa...

ma sjekke:)