onsdag, august 30, 2006

Regneregn!

I matematikkfaget på skolen skal vi ha et IKT prosjekt der vi skal bruke IKT i undervisningen. Jeg fant et glimrende hoderegningsspill på matematikk.org sine sider. Så til dere som trene hoderegningsegenskapene deres så trykk på denne linken:


Spillgalleriet

Trykk så på den lilla uglen på regneregn og så kan du velge vanskelighetsgrad!

Utfordrer til konkurranse på høyest poengsum på vanskeligste grad med alle regnearter og parantes.

Post poengsummen din her!

16 kommentarer:

ane marie sa...

Veldig morsomt men stressende! Litt skummelt å skrive først da.. hvis det egentlig gikk skikkelig dårlig når jeg klarte å få 48 poeng liksom.. Hehe:)

Sverre sa...

Ikkje verst! Jeg måtte inn og ta noen runder for å slå deg... Fikk 74 poeng! Det er bare til å gå inn igjen...

ane marie sa...

Fyyy ass.. dette var skikkelig avhengighetsspill! Nå som jeg egentlig skulle sove.. 88 poeng!

Sverre sa...

Måtte prøva ein gong te då...
118 poeng!!
Ikkje verst spør du meg.
Lykke te

Catti sa...

eg hadde 105 på ungdomsskolen trinn, middels og + regning.

E d dårlig det??
Ka lilla ugla var?

Catti sa...

SYYYYYYGINGA!!


eg fekk 1 poeng. Skjønte ingenting av någen av di ekle brøkene og tallene.

Catti sa...

eg meinte eg hadde 105 på 10-12 år.

nå tok eg den lilla ugla, alle regneformer og Lettest nivå. Tror eg kom til 11!!!! :D
Begynne å bli bedre altås.

Catti sa...

ikkje for å skrøyda, men den fra 5-10 år og på Vanskeligst nivå, der klarte eg ALT. Slutta bare ettekvert for det var så lett....

Linda sa...

74 poeng fekk eg

Linda sa...

Fekk 109 på middels

Sverre sa...

Se her ja!
D va stress med brøker, så det har eg ikkje tatt med... Ellers alt med og på vanskeligste grad.
Imponerende at du klarte alt på 5-10 år Catti! Tenk hadde du bare gått i 2. klasse...
Dokke må nok rekna litt te ja!

Anonym sa...

142 for en stakkars økonom (og bommet på (8:8)*1)

Sverre sa...

Oisann!
Då må eg inn og spela litt te...

Catti sa...

eg fatte ikkje di tegnå der eingang, ke di paranteså gjør for någe.
blir svaret 1???

Sverre sa...

Stemme d Catti!
8 delt på 8 blir 1 og 1 ganger 1 blir 1! Parantesen vise ka du ska regna ut fysst. F.eks: (8:8)*2 blir 2, mens 8:(8*2) blir 1/2... Dagens leksjon fra mattelærer Sverre.

Catti sa...

ååå.. EG ELSKE FOLK SOM KAN MATTE!!!!!!!!
Du e helt!!